onsdag 25 november 2009

Z i fåtöljen

Eftersom jag inte vet hur det kommer gå med min inplanerade match nr 3 denna veckan, så var det inte så vidare bra att mr Z inte lirade en enda minut idag.
Det gav mig en flashback till när jag var här 2005 för att ta lite mer bilder på Henke och som under hela matchen satt bekvämt parkerad på bänken.
Ibland blir det inte som man tänkt sig bara, men det kan man inte deppa ihop för.
Jag njöt i princip varenda minut idag, eftersom det faktiskt var så länge sen jag var ute på en riktigt stor match. Jag hade nästan glömt hur det var. Matchen i sig går väl inte till historien som en av de mest välspelade.
Efter 20 minuter kändes det som att det var klart, fast å andra sidan så brukar man alltid ha lite dålig koll när man sitter och stirrar i storstruten i 90 minuter. Matchen var kanske kanon! Inte vet jag...
Träffade en kollega som jag inte sett på några år som heter Jasper Juinen som är bosatt i Madrid. Han hade bytt arbetsplats och jobbade numera på Getty och vi skulle tydligen göra samma matcher denna veckan. Troligen vet han redan nu om han kommer in. Det är mer än vad jag vet.
Imorgon skulle han ta tåget tillbaka till Madrid, tre timmar tar det sa han, och det är bekvämt som sjutton.
Det kändes som en betydligt bättre idé än att ta flyget som jag skall göra.
Som vanligt så tar det alltid några timmar att varva ner så nu ligger jag o tuggar i mig lite chips och vatten vilket var det enda jag kunde få tag på så här dags.
Flyget går kl 07.00 och uret har precis passerat 01.00.
Just nu känns det som att det var jävligt osmart att boka ett så tidigt flyg.Möjligen är det jag som har jobbat sakta eller de andra som rusat iväg, men lite av charmen med det här är faktiskt att kliva ut på arenan igen.
Efter matchen.
Sist in och sist ut, som man brukar säga.

Inga kommentarer: