tisdag 4 januari 2011

Det slår aldrig fel


Man är alltid ute i sista sekunden.
I år har jag vädligt lite att skicka in till Årets Bild.
Liksom några andra av mina kollegor och kamrater så satsar jag också på 2011!
Trots den minimala skörden och trots att man gått igenom materialet redan med sin fotografiska vänner så sitter man där och försöker gripa halmstrå.
Men det borde man ju egentligen inte göra.
Då blir det ju bara troligen bara pannkaka.
"Vänta lite", säger jag, "vad tycker du om den här och så visar jag lite bilder för tjejen?"
"Den var bra", säger hon, "..men var den verkligen det svarar jag?"
Ibland är det tur att man inte har mycket för då skulle nog den här procssen tagit tre veckor, eller mer.

Kom de här två bilderna med då? Nä, det gjorde de inte. Så jäkla spännande var de inte.
De hamnade här mest som utfyllning.

1 kommentar:

Erik Åström sa...

Lycka till i ÅB även om det inte var så många bilder