måndag 18 april 2011

kaffe?

Igår la jag en hel kopp java rakt över Iphone 4 luren och medan den simmade friskt i det svarta havet så ryckte jag det närmaste jag kunde finna som kunde fungera som handduk.
Det blev grabbens mössa. jaja, men den kan man ju i alla fall tvätta.
Värre gick det med luren.
Rätt in i högalaren smög sig de svarta bönorna och ljudet från luren var som bortblåst.
Några minuter senare kunde i alla fall jag göra mig hörd i luren men jag kunde inte höra ett ljud från personen i andra ändan.
Därför lät mina samtal följande under gårdagen:
"Hej, jag ser vem det är som ringer, men jag kan inte höra dig, jag vet att du kan höra mig, så du kan ju skicka ett sms istället".
Den telefon proceduren fick upprepas under några samtal, tills javan numera ligger intorkad och fin bakom skärmen och högtalar systemet fungerar som det skall.
Mössan då? Den är nu tvättad och fin.

2 kommentarer:

Ingvar Andersson sa...

"Iphone 4 - nu med kaffemaskin!"

Ingvar

Daniel Nilsson sa...

Lysande idé Invgar!
Man kanske bara kan skruva på en kran på telefonen och få en kopp nybryggt vart man än är!
Den skall jag tipsa Apple om! =) haha!

//Daniel