tisdag 5 april 2011

ÖN


Igår spenderade jag hela min dag på den fina Biskopsön och jag måste medge att det var lika fint som the old days.
Det var inte fel med lite lantluft i lungorna och inte heller helt fel att försöka introducera eleverna i lite sportfotografering. Man hoppas man lyckades ge dem lite inspiration och idéer.
Här, just i detta fönstret, men utsikt över en gräsplätt och nyplöjd åker hade jag min utsikt för 10 år sedan.
Det var kanske ingen utsikt som hamnar i en bok om världens tio bästa utsiktspunkter, men va fanken, man bodde inte på ön för utsiktens skull. 
Det var en fint tid det där.
Och det var som min kompis Malmborg en gång myntade "Där hemma har man kanske 10-15 kompisar, här har man 100".
Så sant som det är sagt.
Nästa vecka återvänder jag igen för att se vad de har producerat.
Det skall bli fint det med.


Inga kommentarer: