onsdag 5 oktober 2011

Lego

Jag avverkade ett väldigt trevligt jobb i Köpenhamn idag även om det var mindre trevligt när jag insåg att bensintanken på bilen började lysa röd och detta fenomen skedde mitt i smågatorna i Köpenhamns city, eller mitt i det som man brukar kalla city med andra ord, dvs mitt i smeten.

Jag bad reportern titta på mätaren lite snett underifrån så att det skulle se ut som att pilen var uppe ovanför det röda, men det gick inte att lura den mätaren.  Den var tom även om jag tyckte det var märkligt att jag inte insåg detta tidigare... den borde ju haft en signal.
Vad är det med de här nya bilarna egentligen?

När jag således också efter någon minut förstod hur jag skulle få fram informationen av hur många kilometer vi fortfarande hade kvar att rulla så visar displayen slutligen "0 km till tom tank" vilket ansågs lite oroväckande.
Vi hejdar två damer som på relativt begriplig danska förklarar att närmaste bensinstation ligger utanför city... vilket var ungefär det scenario vi förmodade.
Damerna i sin tur hejdar ohyggligt hjälpsam kille som visar närmaste väg till obemannad tankstation. Den låg cirkus fem kvarter bort och runt hörnet.
Jag tror bilen klarade sig ditt på ren vilja. Men jävlar vad nära det var att vi fick putta bil i centrala köpenhamn.
Resten av dagen rullade på fint som bara den.
Den här bilden har inget med det vi gjorde idag att göra, men det var lite trevligt att se ett gäng LEGO vara ute och gå på gatorna.

1 kommentar:

Ingvar Andersson sa...

Istället för bensin, "det går lika bra med Aalborg Jubileums- akvavit", och det finns ju i vilken liten närbutik som helst.
Ingvar