söndag 30 oktober 2011

Rödhök

Jag har inte tittat i dagens tidning, eftersom man på mitt förra inlägg kan utläsa att jag inte befinner mig inom Sveriges gränser, men jag har ett internet där jag nu läser att mitt och Malin Franssons reportage om Malmös ishockeylag Mif Redhawks är publicerat idag.
Den som vill läsa om lagets nya storsatsning för att ta sig tillbaka till det som brukar kallas ishockeyns finrum, kan ju göra det med ett klick HÄR.
Och om man vill se några av bilderna till det reportaget så är det ju bara att rulla scrolla ner här på bloggen och titta.

När man bevakar ishockey så är det många gånger en fröjd.
Visserligen så har även ishockeyklubbarna sina aviga sidor och dåliga egenskaper, och det här reportaget är ju inte gjort om ett lag i den högsta divisionen, men de skall ändå ha en eloge för är att det egentligen inte är så märkvärdigt att det kommer journalister och fotografer på besök.
Fri access till omklädningsrum, träningshallar och spelare är inget som anses som något konstigt om man bara tar kontakt i en ansenlig god tid i förväg.
Det är ju självfallet förståeligt att vissa fotbollsklubbar möjligen inte kunnat få en lugn stund om de hade varit mer öppna, men jag ser inte någon som helst problematik i att fler klubbar, även i andra sporter, skulle kunna säga att "Ok, idag kan ni komma in och göra reportaget" och sen hade man varit nöjd med det och hade kunnat släppa det.
Får man bara accessen så gör man ett hyfsat ok jobb ganska snabbt.
Numera är det locket på och stängda dörrar som verkar vara melodin i de flesta klubbar som spelar på en rimligt hög nivå.
Fler borde lära av ishockeyn.
Nu har jag aldrig bevakat NHL, men jag har hört att relation mot media är väldigt bra.
Ishockeyns mediapolicy är något som borde skickas ut i en manual till fotbollsklubbar.

 

 

Inga kommentarer: