måndag 14 maj 2012

Nu saknar man Afrika

Nu har jag visserligen varit hemma ett tag och även om jag flög iväg till både det ena och det andra när jag kommit hem från Senegal så blir man inte riktigt avslappnad förrän hela grejen är printad på papper.

Min film som jag knåpade ihop spårade ur ett tag under redigeringsprocessen vilket gör att man svär och yttrar diverse skällsord, men också samtidigt försöker göra om och göra bättre.
Ibland kan det vara värt att det går åt skogen och även om det var första gången jag gjorde en mindre film till weben så blev jag nog ganska nöjd själv.
Vi har fått mycket beröm för vårt reportage och en av de man blir mest stolt över kom från en av Sveriges främsta dokumentärfilmare. Bara en sån sak.

Numera finns ju också Niklas Orrenius hela text på nätet och den hittar man PÅ DENNA LÄNKEN där den nu ligger tillsammans med min film.
Niklas text borde man ju läsa om man inte redan gjort det!

Bilderna här är tagna hemma hos en kille som vi lärde känna när vi gjorde en mindre utflykt och han bjöd oss på en brakmiddag som var riktigt lysande!
Sådana här upplevelser är ju nästa halva grejen med att resa ut.



Inga kommentarer: