måndag 18 mars 2013

Brottningen i Senegal


Förra året var jag tillsammans med Expressens journalist Niklas Orrenius i Senegal och gjorde reportage om svensk färdtjänst.
Den första dagen vi anlände hade vi inget inbokat och eftersom vi båda är intresserade av sport så hade jag letat upp en del intressanta saker om den senegalesiska brottningen som vi gjorde ett extra reportage om.
Brottningskulturen i Senegal kretsar kring religiösa inslag, magiska brygder, grisblod, enorma summor pengar, rikedomar och mystiska seder. Den enorma brottaren Balla Gaye II var kung i sina fattiga kvarter och vart vi än kom var det folk som brottades.
Detta reportaget kunde man läsa i Expressen/ KvP i helgen.
Här uppe kan man se filmen jag gjorde och här kan man se några extra bilder.




2 kommentarer:

Daniel Roos sa...

Fan vad du är duktig och produktiv. En fröjd att se dina bilder och läsa din blogg!

Daniel Nilsson sa...

Tack och Tack min gamle vän!
Det blir jag inspirerad och glad av att höra!

"Detsamma!" måste jag också säga när jag ser allt vad du producerar! Det går ju som det går när vi peppade varandra och visade våra portfolios där för varandra på skolan! haha!

//Daniel