måndag 11 mars 2013

Hästarna

Åsa och den duktiga journalisten Federico Moreno har gjort en riktigt bra grej om travet.
Det kan man ju se HÄR där Åsa har gjort en film.

Jag själv som är uppväxt med både trav och hästar tyckte det var extra intressant att läsa det.
Jag minns tiden när jag var liten och åkte med farsan ut i stallet och satt där nere i den djupa sulkyn när vi körde våra hästar. Det skumpade fint när jag satt där och åkte med så jag somnade till slut....

När jag sedan blev lite äldre så hängde jag med ut i stallet och mockade skit och tog in hästarna och klappade katterna.
När jag blev ännu äldre köpte jag både hjälm och utrustning och körde häst fort som bara den, både på stallets egna bana och på Jägersros träningsbanor.
Men sen blev jag för gammal tyckte jag. Det fick räcka med hästarna där runt 18-19 årsåldern.
Sen använde jag mest den där hästgrejen som en bra grej för att kunna involvera mig i samtalsämne där oftast bara tjejer deltog. Fråga bara Åsa. Det funkade rätt bra. Som hund-tricket ungefär.

I Lördags kunde man se en bra bild från Zoo i Köpenhamn där Åsa fotograferat lejonen som käkade lunch.
Häst på menyn.
Jag gillar den här bilden som bara den.
Surrealistisk på något sätt med den där pojken som ser ut att vara hämtad direkt från 1970-talet som står där i rutan.
Foto: Åsa Sjöström / Sydsvenskan

Inga kommentarer: