tisdag 11 november 2014

Sigrid i Skriva



Tillsammans med min flitiga och duktiga kontorskollega Hanna Johansson träffade jag för några veckor sedan författaren Sigrid Cumbüchen i Lund.
Hela Hannas intervju med Sigrid och en del andra bilder kan man se på några sidor i det senaste numret av Tidningen Skriva.

Jag har som många vet också förmånen att vara sambo med fotografen Åsa Sjöström vilket leder till att vi brukar vi låna en del prylar av varandra.
Denna gång lånade jag hennes 85 mm 1.8 för att fotografera Sigrid med extremt kort skärpedjup.
Hanna Johansson håller min Lite Panels lampa på bilderna för att tillverka ett snyggt blänk i Sigrids glasögon och på en del av de andra bilderna agerade hon även fin blixtassistent.
Har man inte läst Tidningen Skriva förut så kan man bara gå ut och köpa sig ett exemplar.


Inga kommentarer: