måndag 4 juli 2011

4 Juli

 Den 4:e Juli, dvs idag, men för exakt fem år sedan, så satt jag på en arena i Dortmund som var överbefolkad med ölstinna tyskar och vajande flaggor. Det var en jäkla arena det där minns jag.
Stor som bara den var den. Eller så var det kanske bara så att det var kortsidan som var oproportionerligt överdimensionerad och jag satt i princip nedanför just den där kortsidan.
Jag tror tom att den gick under namnet "väggen".
Italienarna gjorde i alla fall två mål på övertid i fel mål så några målbilder från min stol som jag inte fick flytta mig ifrån blev det inte, och det där jublet från Italienarna var ju så långt bort så det fanns inte.
Men men, det får ju bli som det blir när man är sådär fast.
Tyskarnas tårar efter en missad finalförlust var ju lite närmare min glugg och där grät man ju själv en skvätt men den där videon har jag nog visat en gång förut så den behöver jag ju inte lägga upp igen.
Efter matchen diskuterade man i press centret hur man skulle ordna hotell och boende inför finalen.
Det löser sig, tänkte jag och när den här matchen hade blåsts av så tutade jag vidare och rullade till Berlin.
Där hittade jag ett vandrarhem för 99 Euro natten mitt i city.
Det passade mig perfekt, varför skulle man hålla på att stressa upp sig och boka i förväg liksom.
Semifinal hette den här matchen förresten.


 

Inga kommentarer: