fredag 1 juli 2011

Just another midsommar film...

Nästa gång jag skall försöka lära mig ordentligt hur filmfunktionen fungerar i min D3s så skall jag se till att bunkra upp med mer än ett batteri så jag slipper komplettera med telefonbilder från min Iphone.
Jag måste nog också se till att skaffa mig ett bättre redigeringsprogram men så länge får det här fungera som en liten test trailer.
Underhållande var det att göra det här i alla fall och det känns som att man kanske kan hitta på mer roliga grejor om man utvidgar sina vyer till rörliga bilder.
Skapelsens lampa skall lysa och idésprutan skall tändas, eller hur det nu var man brukar säga.
Rörligt it is. 

Just another swedish midsommar film from Daniel Nilsson on Vimeo.

6 kommentarer:

RobinN sa...

Riktigt bra och snyggt! Det är väldigt spännande möjligheter som ges nu med den nya tekniken. Gäller bara att lära sig den och träna mycket!
Trevlig Sommar kompis!

Daniel Nilsson sa...

Tack kompis!
Ja, även om det bara var en liten test för skojs skull så var det roligt som bara den!
Det här måste man göra flera gånger!
Trevlig sommmar du med vännen!

=)

Lars Dafgård sa...

Imponerande. Lätt som en plätt och så bra. En fråga, han du njuta midsommar själv? Men det är klart, det är ju en njutning i sig att hålla i kameran. Ser fram mot fler finfina filmer.

Dalafotografen.

Daniel Nilsson sa...

Tack Lars!
Kul att höra att bildspelsmästaren själv gillar filmen!
Det blir man ju glad av!

jo för fanken, nog hann jag njuta midsommar själv, de där klippen tog ju bara några sekunder att spela in! ...eller nåt i den stilen.. eller, ja jag minns inte så noga visserligen... efter att vi tog de där flaskorna ur frysen.

//Daniel =)

Peter Holgersson sa...

Var tvungen att återse denna gamla goding efter att ha kikat på den senaste igen :-) Makalöst bra!

Daniel Nilsson sa...

haha! Härligt att höra Peter!
Sådana trevliga kommentarer blir man glad av!

//Daniel