söndag 10 juli 2011

Sövde

Har man inget att göra en vanlig Söndag så är det inte helt fel att styra ratten till Sövde.
Inte nog med att man kan passa på att handla Äpplemust hos Bonny Håkansson,  och om solen därefter fortfarande gasar på som en varm kamin så finns där för övrigt en alldeles prima sjö att kasta sig i.

Från mina barndomsminne så minns jag att jag i ett av mina gamla fotoalbum har ett kort där jag sitter i i sjön, i mitten av en gummikanot utan luft, som för övrigt hade vikt sig lite snyggt på mitten, och så kommer jag ihåg att det fanns en kiosk på stranden.
Kiosken var kvar, men några kids med indiankanot fanns inte.
Dock en rosa elefant som var dåligt pumpad den också.
Men tiderna förändras väl antar jag.

För övrigt så fick både jag och tjejen en aha-upplevelse när vi satt i bilen.
Vi tittade båda på varandra och utrryckte med ett leende på läpparna "Vilken Bild!!" och så vände vi bilen, körde en omväg på en halvmil för att komma tillbaka till samma ställe, men det gick liksom inte riktigt att ta bilden ändå.
Dumt nog så hade vi också bara telefonen till hands och bara det var ju dumt.
Jag tror nog att jag måste återvända dit nån gång i sommar för att försöka ta en bild till.
Om det lyckas så kommer nog många att tycka samma sak, vilken bild!
Till dess... Så här ser sövdesjön ut nuförtiden.
Med nästa generation.
Utan kanot.

5 kommentarer:

Åsa Sjöström sa...

Det är ju jag som ska ta den bilden... Du är ju pappaledig ;-)

Daniel Nilsson sa...

Jag är inte pappaledig när jag jobbar, så du kan ju försöka hinna före mig.
Den bilden skall jag ta!

Ingvar Andersson sa...

Ta en bild vardera och visa på bloggen, så skall vi "läsare" avgöra vem som lyckats bäst...
Ingvar

Daniel Nilsson sa...

Ingvar, då vet jag redan nu vem som kommer vinna, och det är inte jag det! haha!

Vi återkommer i (bild)ämnet!

//Daniel

Åsa Sjöström sa...

Ha ha ha, en liten familjetävling...