onsdag 21 november 2012

Le Monde

Nu har jag av någon lustig anledning även blivit sekreterare åt Åsa.
Jag förstår inte hur det går till, det bara ramlar över mig, och sen sitter jag där och gör även hennes kontorsarbete.
Detta fantastiskt roliga arbete med siffror som jag prisar över allt annat, verkligen kul.
Fast det var ju trevliga fakturor hon hade, och bla en som går till Frankrike för ett jobb hon gjorde för någon vecka sedan.
Ungefär så här kan det låta en vanlig eftermiddag i vår familj under en sms-konversation:

Daniel till Åsa:
"Hej, skall du eller jag handla middag idag, ska vi köpa falukorv ?"
Åsa till Daniel:
"Du kan handla idag, jag är ute och fotograferar för Le Monde"
Daniel till Åsa:
"Ok, jag handlar...."

Det här med att ha en sambo i samma bransch. Det finns nog inget bättre.
Den här bilden har ju inte med Le Monde att göra, men den är ju tagen av Åsa i alla fall.
Foto: Åsa Sjöström