söndag 25 november 2012

Söndag

Det här har varit en hyfsat lugn helg kan man säga.
Jag har tom hunnit med att förbereda lite inför veckan som kommer och det känns bra när man har det mesta bokat.
I alla fall transporterna.

Nu hoppas jag bara att en grej löser sig under morgondagen så att jag kan bocka av en viktigt grej på listan.
I och för sig så är ju listan alltid lång innan man åker iväg på äventyr men jag hoppas jag hinner med allt så jag kan packa min resväska i lugn och ro på kvällskvisten.
Det brukar aldrig bli i lugn och ro om jag känner mig själv rätt.

Killen på bilden nedan arbetar med datasäkerhet och spårar upp pokerbedragare på nätet.
Således inte världens enklaste att uppfinna en fantasirik bildlösning till med tanke på hur mycket personer man oftast fotograferar i diverse yrken som sitter framför datorer.
"Var kreativ!" är några ord som bildredaktör Magnus Bergström på Filter brukar förespråka, så jag tog med mig en kortlek och en dator och lät fantasin flöda.
Ett porträtt, in med det i datorn, upp med det i samma storlek som huvudet och fram med korten.
Vi gjorde en del varianter så det blev rätt kul till slut. Det här var bara en av dem.
Killen på bilden kan man också läsa om i det senaste numret av Filter om man har det i sin ägo.



Inga kommentarer: