måndag 18 juli 2011

Aint no sunshine...

Jo men för sjutton, visst var det sunshine, så det både räckte och blev över.
Att jag går och fotograferar fotboll har blivit lite mer sällsynt nuförtiden och därför är det desto roligare när det händer, och speciellt när solen håller sig framme så länge som nästan 80 minuter av matchen.
För är det något jag gillar på fotboll så är det regn...
Eller som ikväll, jäkligt skarpt solsken.
Eller rättare sagt, om jag skall precisera mig lite mer... jag gillar motljuset. Det är det jag gillar.Efter en hel dag på en Djurpark och en hel kväll i solskenet så har jag inte varit inomhus i mer än fem minuter sedan kl 10.30 imorse. Det känns visserligen rätt tycker jag, för vad fanken skall man göra inomhus när man kan vara ute.  
Det kan dock vara ett ödesdigert misstag att jag inte skärmat av strålarna med någon funktionell skärmmössa, då jag redan nu märker att solen har lämnat röda avtryck i mitt fejs.
Att somna och vara solmosig är fint, så nu är det bara att hoppas på att de två minsta personerna i det här hushållet inte vaknar alltför tidigt imorgon bitti, för nu jäklar är det jag som är trött.



Inga kommentarer: