söndag 29 april 2012

Room with another view

Jag märker att jag inte alltid är så frekvent i min blogg och inte heller så uppdaterad dagligen när jag är ute och rör på mig.
Så vi kallar de här närmaste inläggen en återberättelse.
Jodå, det har hänt, dock för några dagar sedan...

Under Fredagsnatten återkom vi till större stad med betydligt högre invånarantal och även om jag gillar att arbeta på både små, regniga, stökiga och även oglamorösa platser (de är ju nästan de bästa visserligen) så gillar jag storstäder som fanken.
Eller rättare sagt, jag älskar storstäder.

Vi anlände till staden kl 00.30 efter en bilfärd på 40 mil.
50 meter från hotellet hittar vi en öppen uteservering där vi njuter av den varma natten, får oss en macka och en bier och min kollega är nöjd när han tjackar ett paket cigg för 5,50:-.
Storstäder alltså. Alltid öppet.
Det finns inget som slår det.
När jag vaknade fick jag en ny utsikt.
Jag mötte den här buttra blicken.
Våning nio.
Inte så högt. Men ändå.

Inga kommentarer: