torsdag 6 september 2012

Bra tempo!


De senaste dagarna har jag rundat av framtagningen av tre relativt stora reportage och det känns inte alls dumt att veta att man just nu inväntar publicering av dem under den närmaste tiden.

Två av dem berör ämnet sport och det tredje hamnar i ett område med diverse märkliga maskiner till vilka den fotografiska klyschan "det är ju inte klokt vilka roliga miljöer man får besöka" passar in som handen i handsken.
Intressant skall det också bli att se hur jobben redigeras, för om det är något man ser fram emot när man lämnar arbete till de magasinen så är det att se när det texterna och bilderna kokas ihop till en förträfflig förpackning.

I övrigt spenderade jag gårdagen åt att bättra på mina kunskaper i filmskapande, även om den kortfilmen går under kategorin "For fun", och inte under den mer seriösa kategorin "For work".
Men det är ju en del av charmen med den här frilans grejen tycker jag.
För under den tid jag får tid över så kan jag således utveckla mig själv i det jag vill bli bättre på och njuta av att det är roligt att göra det.

Så vad gjorde jag igår då... kopierade klart 3 bilder till sista jobbet, käkade lunch, gjorde en film.
Det kallar jag en dag.

Sämre var det inte med att jag avrundade kvällskvisten med höstens första korpmatch som jag bevisligen genomförde på ett fenomenalt sätt med tanke på min kamrats ironiska sms: "Fan, du var ju riktigt bra idag. Jag är lite chockad" (det känns alltid bra när man kan chocka någon) och när man därefter med ett fotografiskt gäng intog en blandning av malt, humle, jäst och vatten i stadens centrum.
Bra!

Vad är det här för bilder då?
Det är bara en liten del av sommarens fotografiska Sverigeresa.
Ett sånt där projekt som jag plockar fram lite bilder från då och då.
För att träna ögat.




Inga kommentarer: