onsdag 26 september 2012

The Office

För ungefär 4 år sedan skaffade jag en arbetsplats att sitta på.
Jag insåg då, när vår son var omkring 1, att det inte gick i blixtens hastighet när man skulle arbeta i hemmet med någon som sjöng "Imse Vimse Spindel" i bakgrunden eller när det började dofta allt annat än hallon från rummet intill med någon som sa "Åååh, det var bra gjort!"
Skulle jag få något uträttat och inte jobba i en odör som var outhärdlig så var det dags att skaffa sig ett skrivbord. Det är jag glad för idag, men totalt 2 års pappaledighet, kvällsjobb med sport och andra fotografiska jobb har gjort att jag egentligen inte börjat sitta på platsen på full tid förrän ungefär förra året vid denna tiden.
Men bättre senare än aldrig någonsin som man kan säga.

Just nu inser vi att vårt kontor ligger på en oerhört bra placering med Malmös bästa matställe 15 m från dörren, vilket borde rendera i att vi snart borde få stamkort på det stället.
Varje morgon hittar vi något vettigt att diskutera och är vi inte inne på Afghanistan så är det Kina, Afrika, Tintin, eller fotografiska blixtar. 
Ibland känns det som att vi fotografer, Anders Hansson, jag själv, och Jenny Leyman snackar mer än vi jobbar, men det är väl lite av vår fotografiska simultankapacitet antar jag.
Och när Anders Hansson skriver om bokbål så har vi dagens glädje.
Det är rätt trevligt med en arbetsplats får jag säga.
Men vad har den här bilden med det att göra? 
Inget egentligen...den blev bara aldrig publicerad i ett reportage jag gjorde i somras.



Inga kommentarer: