lördag 9 februari 2013

Föreläsningarna

Här uppe i Norrland rullar det på för fullt.
Igår klev jag upp i scenljuset och det var ju hur trevligt som helst med tanke på att man efter föreläsningen fick en rejäl egoboost av personer som tyckte det var peppande och kul att lyssna på och det blir man ju glad av.
För det är ju det man letar efter, att få fram den känslan hos dem som lyssnar.
Det gav ju mig själv lika mycket av att berätta så det var roligt som bara den!

Igår fick vi lyssna på den väldigt duktiga David Magnusson och honom är jag alltid lika imponerad av, en trevlig kille är det också, men tyvärr så landade mitt plan lite sent så jag missade en del av hans föreläsning.
Inka Lundegård och Niclas Holmström berättade om sitt projekt Watching Humans Watching och den där idén är ju bara så bra och rolig.

Imorse gick den norska fotografen Jens E Haugen upp på scenen och det där var en riktigt kick.
Maken till inspirerande person har jag inte sett på länge, och även om han höll på med väldigt annorlunda grejor än vad man själv gör så väckte han tankar på vad man vill göra...dvs mycket roliga saker, och göra det kreativt.
Rolig som bara den var han också. Jag gillar folk som har lite distans till det man gör, fast allt beror nog lite på vilka ämnen man berättar om.
Mobitelefonbilderna på den här bloggen gör ju inte rättvisa till någonting men gå in och kolla på hans hemsida vet jag.


Den gode Chris Maluszynski hoppade in som ersättare i en debatt om Bildbeställarnas perspektiv och det gjorde han ju bra... han var i alla fall den enda med en stilig hatt på scen.


På eftermiddagen tog Linda Forsell över och berättade om sina stora projekt och det är viktiga saker hon gör.
Men nu är min vilopaus på hotellet över. Om tio minuter drar nästa grej igång så nu får vi nog bege oss tillbaka.
....och här nere står jag själv förresten. Förevigad av Åsas mobiltelefon.

Inga kommentarer: