torsdag 18 november 2010

Republic of South Korea

Från det ena till det andra.
För några dagar sedan fotboll i Milano, för två dagar sedan fotbollsgala, igår fotografering i ett köpcentrum och för fem år sedan på landskamp i Sydkorea.
Tiden går snabbt när man har mycket eld på järnet och det blir tom så att minnet börjar svikta, för jag har faktiskt inte en blekaste aning om jag bjudit på ett Sydkorea inlägg förut men det gör detsamma, för trevligt var det och en ganska relaxad stämning.
Se bara här.
Mannen på bilden sover, ogenerat rakt upp och ner, men lite snett, i väntan på tåget, och så såg det ut lite överallt.
Koreanerna tog helt enkelt varenda tillfälle i akt att ta sig en liten lur när tillfälle gavs. Det gör jag själv också visserligen, dock ej på denna bild, men jag kan i alla fall konstatera att jag borde klippt mig. Vi avsparksdags minns jag att jag äntrade en gigantisk stadio fylld till bredden med rödklädda koreaner som inte hade en lugn sekund under hela kampen.
De härjade och skrek och trots förvarningar om att koreanerna är tokiga vid fotbollstittande så kan man utan tvivel påstå att de levde upp till förväntningarna.

Varken matchen, resultatet eller mina bilder gick knappast till historieböckerna men vad jag minns är att jag satt väldigt nära när Markus Rosenberg gjorde mål. Inte sjutton fick jag in den där bilden i tidningen, men när jag istället öppnade en blaska dagen efter så kunde jag istället se vilken tjusig kamerahållning jag haft under samma ögonblick. Det mest bestående minnet torde nog vara den delikata måltid vi fick serverad när vi på måfå valde i menyn och nickade till kyparen.
Vi beställde tydligen in en fashionabel mix av både det ena och det andra och när vi påpekade att bitarna var lite stora så kom kypar´n in med en sax och löste det problemet.Jag minns faktiskt inte hur mycket vi åt av det där kalaset, men jag minns mycket väl att vi aldrig beställde in drickan som var näst längst ner på den här drinklistan.
Fyra dagar blev det i Sydkorea.
Om jag åker dit igen, på semester kanske? ...Nja. Det ligger inte på högsta priolistan för semestermål.

3 kommentarer:

/a sa...

Fegis. Våga testa nytt!

Erik Åström sa...

Mycket rolig läsning och undra hur den drickan smakar? :)

Daniel Nilsson sa...

Nja..Annette.. där passar jag nog. haha!

Erik, jag provade aldrig och jag vill inte veta! haha!