onsdag 15 december 2010

Handboll

Foto: Nils Jakobsson
Min kära kollega från Norrland leker i taket i Lillehammer och det gör han rätt i för bra bilder blir det också.
Själv kan jag bara minnas att jag bevakade min första och hittills enda VM turnering i handboll för många år sedan och den där turneringen i Tunisien blev väl början på fallet och liksom inledningen på slutet om man skall säga så.
Det var nog ungefär där, i Tunisien, det började gå åt skogen med andra ord...

Jaja, det var väl lika bra att Jakobsson tog över det där med handboll så att turen kunde vända igen.
En grabb från Norrland är väl trots allt född med gödsel i fickorna och kan nog föra en del tur med sig när det som mest behövs.
Annars måste jag nog påstå att handbolls landslaget är ett fint landslag.
Under pressträffarna i Tunisien lunkade alla spelare runt i lobbyn som om det vore vilket samkväm som helst och de där pressträffarna hamnade ganska snabbt i kategorin "lättjobbat."
Och landet Tunisien var inte dumt det heller för den delen.
När det inte var matchdags så var det inte helt fel att spendera några timmar på stan med kaffe och sällskapspel......och jag antar givetvis att Jakobsson även han hittar trevliga fik och sällskapsspel i Norge även om en kaffe kostar en dryg månadslön.
Men jag tvivlar dock på att han tycker det är lika kul att spatsera runt med diverse streetfotografering i Lillehammer som det var i Hammamet.



Och när man fikat klart, tagit sin eftermiddagslur, ätit sin kvällsmat och laddat sina kamerabatterier så var man taggad för en handbollsmatch, eller två.
Ja, ungefär sådär kunde dagarna se ut under den där turneringen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fint reportage!Jag tror på att Sverige kommer att få ett landslag som är lika avslappat som dom gamla goa.Men det tar sin tid att få på plats.Tänk att både tränare och spelare är på våglängd med varandra?Det fungerade för handbolls-landslaget och fotbolls-landslaget(1994).det verkade helt enkelt som att de hade kul!Men vänta bara det tar en stund för de nya närmar sig 40...Hahaha!