torsdag 30 december 2010

"Hur jobbar du i helgen?"

..är en fråga jag fick för tio sekunder sedan av tjejen min.
Och det här är nog första gången på 6 år som jag kan meddela så tidigt som på en Torsdag att jag faktiskt vet hur jag jobbar i helgen: dvs inte alls.

Jag är inte riktigt klar med min städning av dator, för det blev ju faktiskt lite jobb i grannlandet idag för en morgontidning i Stockholm och det är ju alltid trevligt med lite nyheter som omväxling.
På tal om städning av dator så hittar jag en del kul i mina mappar när jag nu har tid att städa den.

En rejäl städning var ju nämligen också precis vad som hade behövts på den här arenan i Reykjavik.
Den kylslagna, ej så förträffliga platsen på cementgolvet under läktaren, var den enda platsen som hade eluttag och samtidigt gav mig möjlighet att nå det trådlösa nätverket och min position blev således där.
Omgiven av flygande sopor och tallrikar, och diverse skit som den isländska publiken inte behagat slänga i tunnorna under förlustmatchen mot de gulblå.
Även om jag hellre skulle föredragit lite finare sopor vinande runt mina öron, eller, något bättre än sopor över huvud taget, så var det ju en kontorsplats som var i behov av städning. ..och när jag ser den här bilden så förstod jag också varför jag aldrig köpte Coca Cola Light i Reykjavik.

Inga kommentarer: