torsdag 30 december 2010

Nu stänger vi locket.


Och så bara sådär, så var man färdigjobbad!
Med sällskap av Claes Hall på min vänstra sida och en projektor på den andra sidan så fällde jag ner locket.
Läktaren i Lunds handbollshall gapade som ett stort svart hål och den låg helt öde om man bortser från VIP folket som hinkade öl i baren utanför pressrummet och en kille som lirade "hotel california" och några andra sköna refränger på akustisk gitarr.
Det var inte fel att ta del av den där gitarren när man fixade till kvällens bilder.
När bild nr 22 var skickad så la jag ner locket.

Den avslutande handbollsmatchen hade jobb nr 3141.
I vårt arkiv hittar jag 20641 sportbilder som jag bidragit med, och lite andra allmänna bilder också för den delen, och så saknas det några som jag ännu inte hunnit med.
Den summan får jag vara nöjd med även om det inte är kvantiteten som räknas.
Imorgon lämnar jag tillbaks kamerorna.
Nu har jag arbetat i 6 år som anställd fotograf och det får räcka för ett tag.
Det börjar bli dags att testa något annat.
Ett nytt år !
Nya utmaningar!
Dags att hitta på lite egna fotografiska projekt.
Det kan nog bli uppfriskande för både själen och kreativiteten!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med nya framtiden.

Erik Åström sa...

Stort lycka till med dina nya äventyr!

Claes Hall sa...

Så tomt det kommer att bli utan dig.
Men jag tror inte på detta egentligen. Tror att snart glider in i pressrum och säger "tjena".

Annars hoppas jag att du hittar fram till det du verkligen vill göra.

Själv hoppas jag att du får möjlighet att göra ett nytt besök hos Amish.
Det var så underbara bilder som du fick med dig sist du var där. Som om det finns en fortsättning ...

Lycka till!

FotoMix-bloggen sa...

Hoppla!

Det var som fasen.
Vad ska du syssla med nu då?

Lycka till hur som helst.

Daniel Nilsson sa...

Tack tack Håkan och Erik,
Det blir nog ett äventyr det här... men ett roligt sådant hoppas jag!

Claes,
klart jag kommer dyka upp! haha!
Och ja, jag får nog sätta mig ner och planera en resa dit igen, eller någon annanstans också för den del.

Tja Daniel,
En fast månadslön är inte allt i världen...=)
Man måste ju förnya sig med annat annars blir det ju lite enformigt det mesta!
Jag skall ju så klart fortsätta fotogafera, så bloggen kommer uppdateras! =)

//Daniel

Angelica sa...

Låter bra att bloggen lever vidare. Ser fram emot att få se nya bilder. Lycka till!

Lars D sa...

Det är modigt Daniel. Stort lycka till med frilansandet.
Spännande!

LarsD

Daniel Nilsson sa...

Tack Angelica,
Klart jag bloggar vidare ! Kul att du är inne och läser! =)

tack Lase,
modig eller dum? Gränsen är väl hårfin.. haha!
Det känns som något spännande det här och det skall nog bli jäkligt roligt hoppas jag!

Unknown sa...

Hej Daniel och ett stort lycka till på dina nya äventyr.
Även jag hoppas som sagt på fortsatt bloggande då jag är en flitig läsare av densamma.
Som sagt LYCKA TILL och Gott Nytt År på dig

JörgenJ

Anonym sa...

Vi får gratulera!Detta går säkert bra!Vi önskar ett Gott Nytt År till er alla fyra!!!!

Daniel Nilsson sa...

Tack Jörgen och Erland!
Gott nytt år på er också !

/a sa...

På tiden du får fritt spelrum. Längtar efter "dina egna" idéer. Ska du paparazza hänger jag på!