onsdag 10 augusti 2011

I fält

Jag såg på tv-sporten häromdagen att det hade varit den årliga fältritten på playan i Malmö.
Den tävlingen har jag bevakat under ett flertal fillfälle de senaste åren och det händer alltid nåt dramatiskt.  
I år var jag inte där eftersom jag fortfarande är lite pappaledig och då rimligtvis inte kan bevaka varje liten grej jag egentligen vill gå på. 
Så jag fick nöja mig med att se ett två minuters inslag på sporten.
Om inte tv-bilderna förminskar hinderna med 5 kg så verkar det som att någon har tagit beslutet att placera lite mindre hinder vid vattengravarna, och det kanske var ett klokt val, både för hästarna och ryttarnas bästa.
För så här såg det ut för några år sedan.
Lyckligtvis reste dig sig både kusen och ryttaren ur vattenpölen utan smärre blesyrer men attans vad det såg obehagligt ut. Speciellt för hästen. 
Och en såndär fälthäst kanske man inte vill få över sig heller....speciellt inte som man ligger i vattnet samtidigt.




Inga kommentarer: