onsdag 3 augusti 2011

I motljus

Dagens ljus var ett motljus som man kunde svorit åt, men platserna är ju fria på Malmös fotbollsarena, så hade man velat så kunde man ju bara flyttat. 
Nu varken svor jag eller flyttade. Jag satt kvar och tyckte det var ganska trevligt.
Om man tittar riktigt noga så kan man utläsa att en och annan i det där publikhavet tyckte att solen var lite halvjobbig när Glasgow Rangers tryckte in sin 1-0 balja mot Malmö FF.Lyckligtvis blev bilden ovan inte avgörande för matchens slutresultat för om det är något man önskar så är det champions League spel i Malmö för en gångs skull.
I publikhavet på motsatta sidan var det några som blev desto mer uppåt när stadens blå lag lag tryckte in sin kvitteringsbalja.
Fenomenet nedan kallas, för den som inte vet, en enkel men samtidigt klassisk, tv-puck hög.
Ja, nästan i alla fall. De saknas skridsko för att det skall vara äkta vara.Men jag gillade motljuset.
Jag hade spanat in en fin bild och letade efter den ett bra tag men det funkade inte riktigt.
Jag får testa en annan variant till nästa gång.
Så här blev en annan bild. Inget extraordinärt med den, men ändå.

3 kommentarer:

Gunnarsson sa...

Den sista bilden är riktigt snygg tycker jag. Passar mycket bra i svart/vitt.

Daniel Nilsson sa...

Tack Gunnarsson!
Roligt att höra!
Ja, jag tyckte själv att den funkade rätt bra utan färg. Men jag skall fortsätta satsa på den bilden jag hade i tanken från början och se om den sitter till nästa gång! =)

//Daniel

Joel Marklund sa...

Svartvitt... då är det bara att skicka in den! ;)