måndag 22 augusti 2011

På nytt jobb!

Första dagen på nya jobbet!
Blöjbyten, lekplatser och diverse matkastning med både gula och gröna ärtor har dominerat de senaste 6 månaderna av mitt liv även om jag i ganska lagom utsträckning haft förmånen att göra roliga jobb mellan varven.
Det kommer bli en märklig känsla att byta lek med barn, mot en kamera och dator om dagarna, men nu är en era i livet slut.
Jobbigt. Sorgligt. Och man kommer sakna barnen....

...Men nu är det är dags för en annan!
Idag börjar jag första dagen på mitt nya jobb!!
Med mig själv som chef.
Visserligen har jag varit chef över mig själv förut men inte i den här staden så jag får väl inom en rimlig tid avgöra om Daniel Nilsson Stockholmschef är en bättre eller sämre boss än Daniel Nilsson Malmöchef.
Fem i nio i morse tryckte jag i lurarna i öronen, lyfter upp cykeln ur källaren, trycker på den här på Spotify och cyklar till jobbet.
Jag inleder med att komma fem minuter för sent, jag ger mig själv en liten utskällning, men skyller på att jag var tvungen att posta ett brev, så jag låter det gå mellan fingrarna för denna gång. Det är ju trots allt första riktiga arbetsdagen på ett halvår.

Det är inte en jäkel på kontoret. Jag är trots min försening först på plats.
Några minuter senare åker Spotify igång på datorn istället. Det dundrar fint genom kontorets väggar.
In med ett jobb på en FTP, och kopplar in hårddiskarna.
Men var fanken är kaffet? Slut!
Jävla Anders Hansson som druckit upp allt.
Jag får cykla iväg igen och köpa mig ett kilo.
Hi Ho Silver!
Den här bilden då? Ja den är från Barcelona.

4 kommentarer:

FotoMix-bloggen sa...

Lycka till, med vad du nu ska ta för dig i egen regi.
/Daniel

Daniel Nilsson sa...

Hallå Daniel,
Fotografera skall jag fortfarande göra, men inte som anställd. Det är dags att hitta på lite nya utmaningar och ny inspiration i det fotografiska livet!
Sådant behövs ibland! =)
//Daniel

Erik Åström sa...

Du verkar ha en hård men rättvis chef :)
Lycka till!

Daniel Nilsson sa...

Ja, han är hård den här chefen.
Hittils bra mycket hårdare än den Daniel Nilsson jag hade i Stockholm.
Han tvingade mig att sitta kvar till 17.05 idag, men å andra sidan tog jag lite längre lunch och det var det ändå ingen som märkte. =)

//Daniel