söndag 13 november 2011

I Parken

Igår kväll var jag på Parken i Köpenhamn.
För första gången kändes det som.
För det är lite halvlustigt, med tanke på att jag har varit på både en och två, och kanske tom 20, landskamper på andra sidan sundet under senaste åren, men jag har aldrig sett en enda av dem utan en kamera framför ögat och en dator vi min sida.
Så under gårdagens match mellan Danmark och Sverige så var det således premiär för min del att se andra delar än fotografrummet i den norra hörnan.

Nu gick ju inte den här matchen till historien som något man kommer minnas som en idrottsprestation utöver det vanliga, men däremot kommer man minnas att Parken i Köpenhamn har ETT menu förslag som inte innehåller någon mat över huvud taget.
...Och eftersom matchen inte hade speciellt hög unerhållningsfaktor så underhöll jag mig själv genom att fotografera de delar av idrottsarenan som jag aldrig tagit en bild på förut.
Kvällens mest lustiga historia måste nog ändå vara den som utspelade sig efter slutsignal då jag själv och mina kamrater sökt oss till närliggade barhäng och därefter ville gå vidare till ännu en bar.
Frågan till kyparen lät således så här: "Vet du någon bra bar i närheten?"
–"Jävisst" svarar han och går iväg...och kommer tillbaka två minuter senare med en korg skivat bröd!

Inga kommentarer: