onsdag 17 juni 2015

16/6 Chile + Thailand mm

Idag var vi trötta som bara den efter mycket jobb och arbete under flera dagar i sträck.
Eftersom vi var flitiga och hann bli klara med allt vi skulle göra igår så kunde vi trots allt unna oss en liten sovmorgon till 09.30 och det tyckte vi att vi var värda.

Nu vaknade vi pigga och utvilade och kan nu ge oss på vecka nummer 2 med nya krafter.
Efter dagens viktigaste måltid var vi tvungna att uträtta en del praktiska ärenden med tanke på att Henriks väska försvann i förrgår och när vi var klara med allt det där så gav vi oss på dagens nya jobb.

Henrik lånade min dator och började skriva en herrans bra text medan jag uträttade lite olika saker på stan och därefter åkte vi en gemensam tunnelbana till kvällens evenemang.

Bilden här nedan är inte från kvällen utan bara en bild jag hittade i mappen Chile-Ecuador.
Det är dock mitt objektiv som sticker in i bilden.


Den här bilden är från arenan i Temuco.
Där hade jag plats nummer 36 och det var världens regn innan matchen.
Funktionärerna delade ut svarta sopsäckar vilket var praktisk eftersom jag då kunde dra en sådan över väskan och lyckligtvis hade jag fått regnskydd av Canon.

Ja, du kan ju se själv nedan hur det såg ut i fotografsamlingen när vi väntade på att lagen skulle tåga in. Inte ett öga var torrt som man brukar säga, eller inte ens jacka heller för den delen.


Henrik rundade av den här kvällen med en intervju som jag inte tyckte att jag behövde närvara på och  jag satte mig istället på köks-"redaktionen" med lite Thaikäk och försökte streama in en livesändning från Kanada på datorn.

Det kändes som en fin kombination med att sitta i Chile, äta mat från Thailand, titta på VM i Kanada,  mellan Sverige och Australien. Det hade bara fattats något afrikanskt också för att det där skulle blivit en komplett världsdelsafton.

Nu fick jag inte ens in någon livesändning men det var trevligt ändå för jag behövde sortera lite av mitt bildmaterial från veckan och det var ju dags att göra det med.

Lite thaimat, lite godis, lite Oscar Danielsson-musik på datorn och lite bildfix.
Det var en skön fin kväll i Santiago.

Inga kommentarer: