torsdag 4 juni 2015

Fotboll i världen


Det rör sig mycket i fotbolls-världen just nu.
FIFA:s höjdare ryker bort en efter en och det är på tiden att de rensar ut i den där ledningen.
Det är nog bra, och nödvändigt, för sportens trovärdighet och framtid.

Ett fotbollsreportage jag gjort tillsammans med min kontorskollega Sara Assarsson ligger på vänt i några europeiska länder och vi får se hur det går med det där.
Efter detta kanske det även dyker upp någonstans här i Sverige.

På Lördag åker jag till Chile på fotbollsreportage som jag skrev i inlägget nedan.
Bilden här ovan är från övergångsstället utanför Maracanãstadion i Rio De Janeiro.
Nedan kan man se hur det såg ut när jag körde bil till dit efter en vecka i S ão Paulo.
Nu böjar det bli dags att avrunda alla papper, bilder, pass och annat som behövs fixas här hemma.
För en gångs skull skall jag packa i god tid.

Inga kommentarer: