lördag 15 augusti 2009

35 minuter

...kvar tills den första kulan stöts och ca en timme tills de första svenskarna springer.
Tidig morgon idag och trots att det blev lite senare uppstigning än planerat så fixade jag frukosten även idag.
Cege från GP ringer mig klockan nio och undrar om jag missat fruksoten för första gången, men jag svarar att jag att jag var uppe redan vid tuppen och nu mäktat med 3 frukostar på tre dagar. Det måste vara mästerskapsrekord.

Skall man sätta en remotekamera så måste den vara på plats minst en timme innan första passet och det började inget vidare. Vakten vid ingången sade ett bryskt "ICKE" fast på tyska.
Tydligen hade vi ingen Infield-väst (vilket man i för sig inte behöver för att bara sätta en kamera) men den informationen hade tydligen inte nått honom under gårdagens möte.
Kvart i nio tyckte han däremot att det var lagom att vi fick gå in.
Vad som fick honom att ändra sig vet vi inte men nu står den där inne på planen i alla fall.
Själv ställer jag mig någon annan stans.

Inga kommentarer: