torsdag 13 augusti 2009

Dagens viktigaste mål

Frukost har under mina första 29 år inte varit så viktigt.
Jag har hellre prioriterat Snoos funktionen på klockan och prisat dess genialiska uppfinning.

När jag en gång i tiden sommarjobbade som vakmästare så började jag kl. 07.00 på morgonen.
Då steg jag upp 06.45. Frukost ? Nej för sjutton, det hann jag inte.

Under två och ett halvt års fotografiska studier på Biksops Arnö käkade jag frukost... låt säga... 5 gånger.
Lyckligtvis hade jag underbar tjej som hämtade med sig en macka varje morgon.
Så då hann jag trycka i mig en ostmacka på väg till klassrummet.
Filmjölk, som vissa av mina kamrater äter Varje dag, fick jag klara mig utan.

Under OS i Peking förra året predikade jag för de två andra grabbarna, i egenskap av hövding, att det var viktigt att vi åt frukost för att klara av en lång dag.
Jag skulle föregå med gott exempel. Det gick inget vidare.
En frukost på 20 dagar.

Numera, med tanke på tidiga morgnar med litet barn, blir det frukost varje dag när jag är hemma.

Därför har jag bestämt att detta mästerskap skall bli det första där jag äter frukost VARENDA dag. Det höll på att gå åt skogen redan imorse.
Snoosen höll på att förstöra det. Men jag klarade det.
1 av 1 är inte så dumt än så länge.

Inga kommentarer: