onsdag 12 augusti 2009

...Then we take Berlin

Jag inleder morgonen med att sätta mig på ett tåg över sundet som givetvis inte kan förmå sig att rulla iväg mot Kastrup i tid och hade det inte varit att jag alltid är ute i god tid så hade jag blivit orolig.
Nu insåg jag mest att min frukostpaus på Kastrup var i farazonen och den brukar ju alltid vara en höjdpunkt när man skall lämna landet.
Tjejen i incheckningsdisken förstod däremot att mina 7 kilos övervikt hade närmat sig uppemot 25 kilo för mycket om hon även vägt handbagaget så det hoppade hon över samtidigt som hon bara lät mig betala för fem.
Lysande tyckte jag, samtidigt som jag hann få lite tid över att få i mig en kaffe och bulle också.

När min 200-400:a reser på eget säte i pressbussen med endast mig och min resväska som sällskap så inser jag att jag landat i god tid.
Och när MPC är så här tomt så förstår man att det är någon dag kvar innan de skjuter det första starskottet på löparbanorna.
Till vänster om tältet ringlar sig Jesse Owens Boulevard och på höger sida svajjar flaggorna på den gamla stenkolossen som en gång var olympisk arena.
Här sprang Jesse hem 4 OS guld för 73 år sen.
Senast jag själv satte min fot här var för tre år sen.
Då var det trängsel om bra fotoplatser och jag hade en väst med nummer 226.

3 kommentarer:

Helt på låtsas sa...

Förklara det miljömässigt, kostnadsmässigt, ytrymmesmässigt och tidssmarta i att ta flyget från Malmö till Berlin...

Daniel Nilsson sa...

Kostnad = vet du vad ett flyg kostar till Berlin? En ren spotstyver.

Tid = ja det är väl "same same" som man säger, förutom att jag kan sova på planet och annars måste sitta vaken i fyra timmar.

Parkering = nja, 20 europeiska pengar om dan i hotellparkering är väl minst 20 för mycket.

...Det enda man saknar med bilen är väl att man inte kan tanka upp den med nödvändigheter som kan behövas vid grillen lite längre fram i sommar. ..
fast grillsäsongen är ju snart över ändå...

Låtsaspålåtsas sa...

Okej då väntar jag bara på svaret på det viktigaste.
Miljöpåverkan.
Googla lite på koldioxidutsläpp och flyg och så gör det samma med bil (fast att du kör 98oktanigt!).
Ledsen att alltid påpeka dina brister, men jag vill ju bara att du ska fortsätta utvecklas till ngt drägligt.