tisdag 10 december 2013

Den där inspirationen

Det är mycket nu.
I förra veckan hann jag klippa klart tre korta filmer som jag inte haft nån deadline på, men när det där väl är klart så känner man sig flitig.
Hänger man med på den här bloggen så kanske de visas så småningom.

Därefter har det gått i ett med alla saker som skall fixas.
Vi har ställt till med Julfest på Svarta Lådan, jag har arbetat med det ena och det andra, och så en herrans massa planering inför nästa års grejor som jag gärna vill göra.

Jag är i alla fall grymt peppad på olika saker som kanske löser sig denna veckan och känner att man har den där inspirationen och flowet ibland.
Åsa har hittat på ett par roliga grejor som passar mig bra, och som jag tänkte börja jobba med redan i år. Hur det blir med allt andra idéer till nästa år löser sig nog denna veckan.
Vi får se helt enkelt.
Jag återkommer mer i det ämnet också.

Den här bilden tog jag för några månader sen på Mikael Wiehe för tidningen Vi och den får bara ligga här i bloggen igen så att detta inlägget inte bara består av en massa text.

Imorgon är vi för övrigt ett fotografgäng som samlas här hemma i vår lägenhet, som vi brukar få tillfälle att göra när det närmar sig jul, och så visar vi bilderna och reportagen vi gjort under året.
Vi dricker vin och äter ost också. Enkelt.

Imorgon skall jag förresten jobba på till Österlen. Det blir nog bra!
Jag måste förresten också byta till vinterdäck? Eller är de redan på?
Jag minns aldrig ens om jag glömmer byta tillbaka. Måste kolla imorgon.

Jag minns faktiskt inte om vi hade någon Årets Bild träff här förra året, men jag hittar i alla fall träffen från 2011 på min blogg.
Och från träffen år 2010.

Det är förbaskat kul att sitta ett litet gäng och summera året, se vad man kan bli bättre på och framförallt se vad de andra gjort.
Förra året så minns jag att vi tog 7 Årets Bild priser inom en radie av 200 meter i vårt bostadsområde. Tror att vi hamnade precis efter Dagens Nyheter med det.
De här träffarna är bra alltså!

När vi hade vår träff år 2011 så hade jag bara frilansat i 3 månader  och jag skulle skärpa mig med att göra roligare grejor 2012.
Det gick ganska bra med det, och jag blev väldigt glad över min nominering i både sportreportage och Kultur/Nöje i Årets Bild 2013.


I år har jag inte så mycket att skicka in till Årets Bild, men så säger jag alltid.

Inga kommentarer: