fredag 13 december 2013

En gång i månaden

Under den senaste veckan ramlade det ut en drös olika magasin i tidningshyllorna och helt plötsligt finns en massa fotografiska jobb i tryck ganska exakt samtidigt.
Detta tillfälla infaller ungefär en gång per månad och det är lika trevligt varje gång.
Inte nog med att man har mycket att läsa, man har en del bildjobb att gå igenom också och det är ju inte så dumt när man tänker efter.

Det senaste numret av magasinet Hunger har nått tidningshyllan såg jag i veckan.
Till det numret har jag träffat en lakritsnörd som heter Nils Tenje.
Trevlig kille.
Vi käkade lakrits på Svarta Lådan i flera dagar efter den fotograferingen.
Roligt med folk som nördar in sig på speciella grejor.
Läs om det när du köper tidningen.

Häromdagen såg jag att nya numret av magasinet Skåne stod i hyllan i vår närmaste matvarubutik och i det numret har jag tillsammans med min kollega Kristina Olsson träffat skådespelaren Michael Segerström, som visade några av sin favoritplatser i Skåne.
Vi åkte runt lite i Skåne och tog en fin lunch på ett ställe utanför Beddingestrand.
Det var en fin dag.
Varmt innan det blivit kallt. Perfekt alltså.
För några år sedan fick han en guldbagge och det kan man se här nere.
Ett riktigt skånskt tacktal.

Magasinet Ingenjören damp också idag ner i min brevlåda och när det dyker upp så blir man alltid glad av att se en snygg layout, vilket man visserligen alltid gör när det magasinet kommer ut.
Jag har fått äran att åka och besöka en skola i Kalmar där telefoner, surfplattor och datorer får användas på skoltid och min fina vän och bildredaktör Anna Simonsson har i samma nummer varit under ytan och gjort ett riktigt snyggt jobb.
Den tidningen kan man som vanligt läsa om man trycker HÄR.

Min resekollega från Tyskland, Sebastian Sundberg, telefonerade också idag och berättade att vårt reportage om handbollslandslaget i magasinet Match  nu också finns att hämta i din närmaste Stadium-butik.
Det där skriver jag mer om en annan dag, dvs när jag har tidningen i handen, för hela det där reportaget innehöll så många projekt och moment så det är faktiskt värt ett helt eget inlägg.


Inga kommentarer: