tisdag 31 mars 2009

Allsvenskan

Just nu harvar man runt på diverse gigantiska arenor som Arlövs Ip, Anderslövs arena och Sölvesborgs IP men om några veckor blir det dags att äntra ett och annat nybygge för allsvensk bollrullning.
För några veckor sedan kokades bilagan ihop och jag var en av kockarna i Aftonbladets glansiga magasin som från och med idag pryder hyllorna i butiken .
Från morgon till kväll försökte jag få ihop en fin fotografisk soppa av dessa fyra fotbollspelande herrar här nere i Söder, och i Kalmar, vilket förklarade min snabbresa till Mattias Johanssons studio i Kalmar under en tidig mars dag.
Allt var tvunget att spikas mellan den 1-3 Mars och jag kände mig som en utkörd duracell kanin innan jag satte mig på planet till Turin den 4:e Mars.

Så här blev några av bilderna.
Aftonbladets Fotbolls bibel.
Just nu i en affär nära dig.





8 kommentarer:

Mattias Johansson sa...

Snyyygt!

FotoMix-bloggen sa...

Läckra bilder Daniel.
Får ta och köpa tidningen. Och det gör jag enbart för bildernas skull.
Är egentligen inte fotbollsintresserad för fem öre.
Men bra bilder är kul.
/D

Daniel Nilsson sa...

Tack Mattias och Daniel!
jag är väl ingen hajfena på blixt direkt men det fungerade nog. Bilderna är dock inte i färg i bilagan, men man kan ju inte få allt! Klart du ska köpa den daniel, vem bryr sig om statistiken, det är ju bilderna man vill åt.. haha!

Det var ju lite kul att jag försökte göra någon rolig ljussättning i din studio Mattias och sen blev det bilden med ringblixt som de valde!
Jag skall maila bilderna till dig när du är modell med pokalen..!

Ha det!
/Daniel

Anonym sa...

Det blev ju bra. När du gnällde trodde jag det gick dåligt. Det är ju hur snyggt som helst. Du kan ju visst det där med blixt. Synd att det inte går i färg i tidningen. Men det är skönt att se att varken du eller Sjöhage...eller vad trelleborgaren nu heter, vet hur man ligger i ett par block, hahaha. Men som sagt man kan ju inte få allt. Åter igen, snyggt jobbat.
/ Emil

Daniel Nilsson sa...

Tack Emil!
Det va roligt å höre!
Nä, det va nog inge gnäll... snarar min vanliga prestationsångest över det här med blixt. haha!
Men det verkade ju gå vägen....

Vaddå, Står man inte sådär i ett par startblock?
Fötterna bak och huvet fram ? haha!

Claes Hall sa...

Herrejösses vad snyggt....
Du är verkligen en mycket duktig fotokonstnär som använder insidan av skallen.
Har själv plåtat Sjöhage idag och det fick ta ungefär sex minuter...
Inget att yvas över....
Du är min store inspiratör... /
Claes

Teklan sa...

Men du kompis, det blev ju skitbra! Lite press och lite stress brukar kunna få en att tänka ett varv till och få till det lite extra bra. Du är doktig!
/Emma

Daniel Nilsson sa...

Tack Claes och Tack Emma !
Kul att bilderna gick hem hos två sådana hårda kritiker!
Ni är för snälla ni!