lördag 19 november 2011

Årets sportbild?

Jag såg att någon länkat till den här bilden på facebook och skrivit "Årets Sportbild" och den hade flera "likes" och tumme upp under sig.
...Men jag såg inte vem som var upphovsmannen förrän jag letade upp den på HD:s hemsida.
Fotografen är den duktiga och väldigt trevliga fotografen Johan Persson på Helsingborgs Dagblad.

Bilderna med en fotboll som studsar precis framför ett huvud har man ju sett några gånger, nästan 20 gånger per säsong ungefär, men just den HÄR varianten som Johan har fixat har jag faktiskt aldrig sett förut!

Den här var faktiskt jäkligt rolig och jag har inte sett något lika huvudlöst sedan den HÄR bilden slog igenom för några år sedan.
Så perfekt! Vilken timing!
HÄR kan ni klicka om ni vill se den på HD:s blogg.
Jag undrar om inte Johan kommer kunna ställa en bronsstaty i bokhyllan nästa år!
 Foto: Johan Persson/HD

4 kommentarer:

Christian sa...

Vem är det på bilden?

Anonym sa...

Häftig bild... men hur ska han hinna få huvudet på bollen? Tror han missade :D

Daniel Nilsson sa...

Jag tror att det är Emir Bajrami men jag är inte 100% säker...

Jag tror också han missade! =)

//Daniel

Jonas sa...

En teori: Jag tror att spelaren tagit emot/ska ta emot bollen på bröstet men att han missberäknade lite och fick den för nära huvudet och därför böjde huvudet bakåt för att undvika att få bollen i ansiktet.