onsdag 30 november 2011

Årets sista

"Auh, ta en kaga, den va go som faen" säger bordsgrannen till en annan.
Men jag vet inte, den såg lite svettig ut tyckte jag.
Jag höll mig till kaffet istället som värmer fint när man precis kommit in i kylan.
På tv-skärmarna vevas bilder från förra årets guldsäsong och det känns lite trevligt att man faktiskt var på större delen av de matcherna. 
Det där målet kommer man ihåg, och det där. 
Och den straffräddningen, den fick jag ju på bild! Nördigt, javisst, men trevligt ändå!

Solen skiner på några av TV-bilderna och det är baske mig mer än den gör ikväll.
Kallt som fanken är det utomhus och om jag inte har helt fel för mig så är det här den sista matchen för året.
Men jag är sugen som bara den på att fotografera fotboll och då finns det inga dåliga fotbollsväder, bara dåliga långkalsonger, och de som jag har på mig är inte dåliga. 
Varma som fanken är de rackarna. 
Det vet jag redan, eftersom jag la en stor peng på Extra Warm Quality när jag införskaffade dem innan OS i Vancouver förra året och där kunde jag lita på dem.
Så jag räknar med att jag kommer sitta som i en sauna därute på mattan i kväll.

Bara för sakens skull så kollar jag också tillbaka på lite guldblickar från förra hösten.
Så här såg det ut då.
Jag tog plats på läktaren innan slutsignalen ljöd i pipan och det gjorde jag rätt i för där var jag nästan ensam.
Kommer det se ut så här ikväll? Tror inte det.

Inga kommentarer: