måndag 28 november 2011

Lagbild!

Om man någon gång har varit på ett idrottsmästerskap någonstans i Skåne, eller i världen för den delen, så stöter man allt som oftast på denna mannen.
Då står han där, i backen, i den mixade zonen, bakom målet, eller någon annanstans där det i den mån kan tänkas behövas en kamera vinkel som vi kan njuta av hemma från tv soffan.
Hans namn är Magnus Andersson och han är en trevlig jäkel.
Se bara här.
I Fredags kväll skulle jag nämligen fixa ihop en lagbild på ett lag vars öde och äventyr ni snart kommer kunna följa på den här bloggen, men om man så återgår till filmaren så var han vänlig nog att agera statist när jag testade belysning.




Eftersom han gjorde detta med både inlevelse och entusiasm så kommer jag belöna honom med en ny byline, en sådan med vit bakgrund, för han fick även till detta ändamål stå modell.

Men lagbilden då.. hur blev den?  Jodå, den blev som en vanlig lagbild brukar bli. 
Rakt upp och ner. Raka i ryggen. Titta in i kameran.

Och så blev det en variant som blev som den inte brukar bli, men det är ju nästan bättre.



4 kommentarer:

Anonym sa...

Ska till en skadad fotograf för att få till en sådan bild:)

/anders

Daniel Nilsson sa...

"För att få till en sådan bild" låter som positivt!
Vet inte hur jag skall tolka din "skadad fotograf"...positivt hoppas jag! haha!

//daniel

Jens L´Estrade sa...

Någon tidning som körde den lagbilden?

Daniel Nilsson sa...

Hej Jens,

Vet ej.. Biden gick ut till alla tidningar men jag kollade faktiskt inte dagen efter. Den kanske kommer nu innan VM startar... vem vet? =)