onsdag 9 november 2011

Remote

Härlig kyla på Biskops Arnö i kombination med sol, mycket frågor från eleverna och en demonstration om sportfotografi.
Det gjorde denna dagen till en fin dag.
Frågan är bara om eleverna förstod min obegripliga skånska men det lär jag kanske märka om två veckor när jag återvänder och skall se titta på deras arbeten. Om de har fotograferat något annat än sport så borde jag kanske pratat engelska.
Men huvudsaken är egentligen inte att de förstod vad jag sa, utan förstod vad jag visade.

Jonas Berggren i bakgrunden gjorde skäl för den fotografiska termen, "en fluga på väggen", då ingen av eleverna ens märkte att det var en fotograf i rummet som knäppte en bild.
För ni ser ju själv hur smidigt han gömt Pocket Wizard Remote controllen och inte en enda märker att han knäpper av...

...och Remote kameran fungerade!  

2 kommentarer:

Erik Åström sa...

Hade varit extremt intressant att ta del!

Daniel Nilsson sa...

Ja, man gör så gott man kan för att det skall bli intressant och hoppas att eleverna tycker detsamma!

Jag säger till dig nästa gång det är dags Erik..!

//Daniel