lördag 2 april 2011

Gig

Lördag kväll.
Man måste inse att Lördagskvällarna inte riktigt har någon liknelse med hur en Lördag kväll såg ut för för tio år sedan men det är ganska skönt å andra sidan.
Nu sitter man däremot med en påse godis, en kall burk, en dator och tycker att en Lördag kväll är riktigt schysst fast på ett annat sätt så att säga. Jag fixar med mitt gig och det skall ju bli roligt som bara den, så det här är ju rena nöjet.
För övrigt så måste jag nog byta ut den här bilden ovan. Den har hängt med sen jag visade den för första gången för tre år sedan, så den har några år på nacken. In med nytt material i den.
Ibland har jag undrat varför jag tyckt det var så förbannat kul att fotografera allt runtomkring, och frågat mig själv varför jag la energi på det, men det är ju lika kul varje år när man skall ändra i visningsmappen och slänger in lite nytt "runt omkring"-grejs.
Så jag tycker nog det var rätt trevligt att jag la energi på det där ändå.
Bilden här nere då. Den är från Sibirien. Bandy VM 2007. 24 minusgrader. I solen.
-Oh fy satan att spela i den kylan, sa jag till förbundskaptenen, skall ni inte köra med munskydd?
- Munskydd? Nä för sjutton, inte när det är så här varmt, då skall vi ner under 30 minus.
Sen stack de ut och vann med 23-6 eller nåt i den stilen.

Inga kommentarer: