tisdag 2 december 2008

Foto kväll

Kvällarna med summeringar av årets-kort produktioner har blivit ett återkommande evenemang nere i Söderns slätter. I fjol hann vi med två träffar i Bonny Håkanssons badtunna men i år har antalet träffar halverats till en enda och det blir nog det enda vi hinner med innan året tar slut.Sushi-Lars serverade rätten som givit honom hans namn och vi sköljde ner med en vit dryck och en stark saft från något bättre högland i Skottland samtidigt som laptopsen hittade en given plats bland den fotografiska lektyren i Sushi-Lars bokhylla.
På skärmarna i bokhyllan rullade årets produktioner från Ola Torkelsson, Kalle Melander, Lars Dareberg, och mig själv och ta mig sjutton om inte något av alla dessa strålande kort kommer fastna i Årets Bok.Kalle är en grym inspiratör. Varje år drar han iväg på sina turer och kommer hem med guldkorn. Spana in hans reportage från Ghana på denna LÄNK!
Fan va han är duktig!Ola hade ett grymt bra rep om flyktingar från Darfur som du kan se under denna LÄNKEN och Dareberg hade både mjöl och lera på agendan. Se dem på hans SIDA.Jag hade ett futtigt bildspel om OS som jag inte ber om ursäkt för men det varade bara i tre minuter så jag blir glad om jag kan få ihop en bild eller två att skicka in till årets tävling.
Kanske blir det tre om jag anstränger mig ordentligt.
Inget lysande fotografiskt år för mig med andra ord, men det är väl som man säger. Ibland tar man ett sk mellanår, och samlar kraft inför nästa.

Inga kommentarer: