torsdag 18 december 2008

Framtidslandet

Eleverna på Biskops Arnö börjar närma sig sin utställning!
31 Januari går ridån upp, eller ner, eller hur man säger, på Galleri Kontrast.

Numera håller de sig inom Moder Sveas ramar och det är nog visserligen bra, för då slipper man hålla koll på pass och visum och skit.
Läs deras blogg om utställningen HÄR!
Jag var tillbaka en snabb sväng på skolan i våras och pratade om hur det fungerar i det verkliga fotograflivet, visade ett gäng sportbilder och skickade ut dem på uppgift.
Vet i sjutton hur många som var intresserade av sport egentligen, (det var säkert några som somnade under föreläsningen) men bilder kunde de ta i alla fall.
Till höger på deras blogg ser du elevernas hemsidor.
Här har ni annars ett tips på en duktig kille.
Jonas Eriksson.
Han gjorde ett reportage om Veronica Wagner till sportuppgiften.
Det gick inte av för hackor.Foto: Jonas Eriksson
Kolla hans hemsida HÄR!

Det känns som det var hundra år sedan vi höll på med vår slututställning men efter en noga räkning så var det bara åtta år sen. Vår klass käkade majskolvar i Iowa.

Åsa åkte med kvinnliga lastbilschaufförer, Emil Malmborg gick på circus, Jenny Leyman var på härbärge, Pieter Ten Hoopen plåtade en sjukdom, Linus Meyer lekte cowboy, Anna Simonsson hoppade med cheerleaders, Emma Larsson bodde med hemlösa osv osv....

Själv bosatte jag mig på vischan med Amish folken och spelade Baseball och bodde utan el i en månad.Detta ledde till att jag inte såg en enda rörlig bild från attacken på World Trade Center och fick lyssna på nyhetssändningarna från radion i min hyrbil.
Jag måste varit en av få människor som befann mig i USA, men som aldrig såg en enda tv-sänding.
Amish folken fick ut Iowa City News i alla fall och det hörde inte till vanligheterna i deras lilla värld.
Det var svårt att greppa 9/11 när man inte kunde se det. 
(klicka på bilden för att sen den större)
Amish reportaget är nog inte klart ännu och frågan är om, eller när, det kommer bli klart.
Tre vändor har jag gjort hittills och jag planerar för en fjärde.
Kanske nästa år.

Inga kommentarer: