tisdag 9 december 2008

Jag har en Mapp

Långt inne i min burk ligger en mapp som varje år döps till "turist bilder" följt av stundande årtal.
I Mappen samlas närmare 15-20 mappar per år, dvs en från varje land jag besöker under det gångna året.
Jag brukar vara flitig på att fylla dem, och även om jag inte hinner se något annat än en fotbollsarena så skall jag åtminstone ta EN bild som bevisar att jag satt min fot på nämnda mapp-ställe.

Varje år tillverkas också en sk Sverige-mapp (med Köpenhamn inräknat eftersom jag säkert är där 20 gånger per år).
Jag har inte kollat igenom materialet på ett bra tag, men väljer att bjuda på några väl valda från min Sverige mapp.

Mellan Atiba hutchinson och Cristiano Ronaldo står min gode vän och arbetskamrat Emil Malmborg på Bildbyrån och väntar på champions league fotboll. Han är oerhört exalterad!Lika glamoröst är det inte i Trelleborg.
Där sitter Fotbolls-Lars och bevisar att han är en god och glad kille. Han behöver bara tala om det för sitt ansikte också.Claes Hall på Skånskan brukar vara en smygare på att knäppa när man minst anar det.
Håkan Röjder på Sydsvenskan, jag själv och Gugge Zelander på Kvp anade förhoppningsvis att vi blev knäppta av Halls kamera. Om inte, så måste jag påstå att vi beter vi oss på det ytterst märkligt sätt under en vanlig MFF träning.Förträffligt nöjd med mina bilder är jag aldrig.
I alla fall inte lika nöjd som Claes Hall, Ingemar D Kristiansen på Sydsvenskan, Björn Centio, och Christian Strindert. Unika bilder fick de allihopa!När det blåste i Köpenhamn användes den sk "riktiga" journalisten Larsson som fondhållare. Det var en passande och nog kvalificerad uppgift för honom.
Allbäck stod modell och när vi var klara traskade vi lugnt iväg och satte oss och snackade en bit bort.
Kvar stod Larsson och höll i fonden.
- Hur länge tror du han kommer stå kvar där bakom fonden, undrade Allbäck?
- Jag vet inte, svarade jag, kanske tills han upptäcker att det är helt tyst på framsidan.
Där stod han i sin ensamhet på en strand i Köpenhamn.
Några timmar senare fick vi ropa till honom att han kunde släppa taget.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du kommit igång med skrivandet igen,det är alltid lika inspirerande att se dina bilder(fast inte den jag är med på),du är så mycket bättre än du tror.
Kungen

Daniel Nilsson sa...

Nä men Tack Kungen!
Nu blir man stolt, inte visste jag att jag hade kungliga läsare av min blogg!

//Daniel
:-)