tisdag 2 december 2008

Junioren!

Junior-Joel trodde att han skulle ta en fin skalp genom att utmana Hövdingen i Squash och som jag förklarade för honom så kunde han inte haft bättre förutsättningar för en oväntad seger.
Med andra ord så var det ett drömläge för honom.

Jag satt och körde bil i nio timmar under gårdagen och vaknade med det värsta ryggskottet som kan befinna sig på en ryggkota.
Jag kunde fan knappt sätta på mig strumpan själv och trodde först att jag skulle behöva spela barfota.
Inte nog med detta så fick jag åka in till stan tre timmar innan matchstart eftersom Junioren bestämt att vi skulle möta på hans hemmaplan (på andra sidan stan) och ovanpå allt så hade jag fått med tjejens träningströja så jag blottade både mage och rygg tavla och kände att jag inte riktigt hade möjlighet att röra mig som en smidig panter.Ryggen smärtade som en brännmanet i första set men jag spelade trots detta lätt hem det med 9-4. I andra set började ryggen värka igen, Junioren slet som ett djur och tog hem set 2 med siffrorna 7-9.
Ryggontet var sedan som bortblåst och tredje set lektes därför hem med 9-1 innan tröjan började kännas lite trång i sömmarna. Eftersom vi hade mer än en kvart kvar av speltiden kände jag inte för att avgöra vid matchbollen utan släppte upp honom för ännu en setvinst med 8-10 i fjärde.Ledningen med 5-4 i sista fick avbrytas när tiden gick ut och avgörandet sköts upp till senare i veckoslutet. Troligen är ryggen bättre då och det vore överraskande om han skulle ta ett enda poäng till i det sista setet.

Magnus Wennman har utmanat oss på match senare i veckan och skrävlat och skrutit med att han skall slå oss hur lätt som helst. Jag säger bara en sak. Ladda upp med en tallrik havregröt och pasta min vän, du lär behöva det.

3 kommentarer:

Lars D sa...

Inte vet jag vad man säger i squash men hade det varit tennis så ser det ut som att du går på nät hela tiden.
Kan det vara detta som är att springa in i väggen?
Du ligger där framme och bara placerar bollarna.
Hr inte junioren sina kortbyxor han också hade på OS?
Dt är bra att göra skillnad på arbetskostym och squashkostym. Tror jag.
Äg mitten!

/ LarsD

Daniel Nilsson sa...

Man bara ligger där framme och placerar. Man får spela på rutin när man har rygg problem..

Junioren har inte bytat om sen OS....
Ackrediteringen hängde fortfarande runt halsen också men det syns inte på bilderna!
Det var kanske det som störde honom när han sprang..?

Anonym sa...

Joel för fan. Sluta slicka brunt på gubbarna på Bildbyrån.
Jag hade inte hållt i ett squashrack på sju år när jag manövrerade hem sett av kulmage-Nilsson på Fritiden.
Kalori-Danne har ändå inget att säga till om. Bara slå han vetja. Spela längs med väggarna. Han har svårt att vända ångtankern.
/En med ett annat jobb än chaufför/knapptryckare