fredag 26 februari 2010

Bowl of chili?


Dimman höll sina klor i backen även denna morgon men det är ju troligen inte lika livsfarligt att kasta sig ut för en enkel slalom backe så tävlingen kom igång on time.
Förrgår natt bjöd på hela tre timmars sovtid så jag hann ta igen lite får-räkning på olika transporter igår.
Var dock inte tillbaka i vårt hushåll förrän vid två-snåret och vad jag kan utläsa av min room-mates saknad av mig så var den inte stor.
Han nannade gott och av ljudet att dömma så hade han plockat fram motorsågen och gått lös på de norrländska skogspartierna ännu en gång.

Två timmar till godo innan den andra starten går av stapeln.
Svenskarna är hemskickade och jag stämplar ut i fem minuter med en chili innan jag ger mig på resten av startfältet.
Det ser ut som en skål barnmat men sitter fint i buken även om jag vet att Nisses sågande inte kommer vara det enda som dundrar i vårt hus ikväll.
Press tältet är fyllt till brädden idag och några äntrar huset som vandrande sopsäckar.
Det bådar inte gott vädermässigt.

Inga kommentarer: