tisdag 23 februari 2010

Poolen


Två och en halv timme i buss imorse.
Tog igen lite förlorad nattsömn innan Joel bjöd på frukost och en tur till damkronornas match där vi inte blev långvariga.
Jag var tvungen att hitta på andra prylar när jag nu var i stan.
Jag gick en sväng och njöt storstadslivet. Underbart.
Rena sommaren i Vancouver.
Hittade den olympiska elden som flammade fint vid vattenkanten och jag var inte den eda som fotograferade elden.
Fick för mig att jag skulle fixa fram eld-bilderna på bussen till Cypress Mountains men istället för att ta fram en enda bild så slocknade jag fint med datorn i knät.
Efter ett snack med fotochefen (som tydligen inte var den högsta chefen) så var det totalt omöjligt att bara anlända så sent som jag gjorde och tro att jag skall få en bra plats... men den högsta chefen var desto trevligare.
Jag lyckades tjata till mig en på pool position som var belägen rakt framför hoppet och det var ju lite trevligt får jag säga.
Konsten fick därför regera under dagens fotosession.
Men å andra sidan...har man nu bevakat mållinjer och skidskytte i 10 dagar så var det rätt skönt att göra nåt helt annat.Bussen tillbaka till MPC I Vancouver tog en timme. Jag fällde upp datorn...och somnade fint.
Vaknade när jag såg MPC:et svischa förbi utanför fönstret, insåg att det skulle ta 2 minuter att parkera bussen, och somnade om igen.
Vaknar när en annan jornalist dunkar mig på axeln två minuter senare och säger att vi är framme.
Jag är sugen på att kasta mig på bussen till Whistler och sova vidare men joel tar mig ut på Vancouvers finaste Sushi-place och visar mig sin lya i storstan.
Imorgon är det vi som går upp klockan fem för att sätta oss på en ny buss.
Jag antar att jag kommer somna igen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina bilder! Mer sånt!
Puss Å

Robin sa...

Haha verkar vara sköna powernaps. Bra bilder Daniel! Keep up the good work!
/R

André sa...

Säger som Robin, det låter som om det är relativt körigt om man somnar varje gång man sätter sig på bussen =) Följer din blogg med avund, har själv startat en blogg efter att jag sett din!

MVH
André

Daniel Nilsson sa...

Så blir det alltid i slutet på stora mästerskap... folk sitter o sover överallt och så fort man sätter sig ner på en buss så går liksom luften ur en.. .och då är det grymt skönt att knoppa in lite.

Kul att du startat en blogg, André!
Den skall jag gå in o kolla på!

//Daniel

Johan Marklund sa...

Sköna bilder sista två. Hur gör du? Dubbelexpo på olika tider?

Grymt kul att följa os via fotobloggar, du gör ett enastående jobb.

MVH // Johan

Daniel Nilsson sa...

Tack Robin!
Det blir man glad av att höra!


Tack Johan M,
Det var roligt att höra!
Nä, det är ingen dubbelexpo.. bara lång slutartid och panorering! :-)