lördag 13 februari 2010

Invigt

Dagens middagssupé intogs på restaurang BUSS mellan Whistler och Vancouver och på menyn stod två kycklingbaguetter, en sockerkaka, och en flarra vatten.
Det var ingen fancy restaurant och käket var inte att rekomendera heller direkt. Betyget kan sträckas till max EN OS-ring av fem möjliga.
Närmare fyra timmar i bussen gav mig i alla fall möjlighet att njuta lite av det kanadensiska landskapet vilket var mer än jag hann göra häromdagen när det var becksvart mellan samma sträcka.Vi åkte tom förbi Kanadas svar på Mount Rushmore även om den här snubben såg aningen surare ut och troligen inte hade samma snitsiga bergssnidare som i USA. Alu-arbetarn och praktikanten kämpade som små djur för att hitta mig utanför arenan och ge mig min biljett, men de får fanken skylla sig själva som äntrar arenan med min biljett på fickan.
Det var trevligt att se Joel under detta OS även om han flåsade som en oxe och inte luktade parfym när han tagit några varv runt arenan.
Nils höll på att gå i taket av nervositet för att han tror att vi skall missa kalaset och är så ivrig stt komma på plats så han springer ifrån sitt största tele.
Jag får ett SMS av Hussein på sydsvenskan som skriver vilken rad och stol han sitter på och jag tänker samtidigt att det nog blir omöjligt att stöta på honom därinne, tills det slutar med att vi hamnar på stolarna bredvid varandra.
Om käket tilldelas en ring så ger vi invigningen en trasig.
Den här invigningen går inte till historien som den bästa.
Jag och Hussein lämnar tillställningen lite tidigare och missar Gretzky, men tar lite kort på fyrverierna som bränns av på 20 sekunder och ser ut som att det sätter hela stan i brand.
Bussen hem har faciliter som el-uttag som gör att vi kan jobba med bilder på hemresan.
"Kanon" säger Hussein, som pluggar in burken, fäller upp locket och somnar.
Jag gör samma sak.
Tre timmar senare är vi tillbaka i bergen och nu är det nog fanken dags att sova lite till.

2 kommentarer:

Johan Hansson sa...

tur vi missade invigningen dock lite avundsjuk på bussresan. Kan man få beställa ett idolporträtt på H Jonsson och C Kalla gärna tillsammans i någon kreativ pose ja du vet dä fixar du jag betalar bra

Daniel Nilsson sa...

ja fan johan, men du får du jäklar betala riktigt bra... för att få dem på samma prispall kanske inte lär hända!
Ha det så mysigt på kalaset idag o hälsa familjen!