tisdag 30 augusti 2011

Nyheter i klartext

Det finns vissa som är bättre på att formulera sig med bilder istället för med ord och jag tillhör möjligen kategorin som borde hålla sig till bilder.
För med tanke på de sms och oförstående funderingar jag fått under de senaste dagarna angående det här inlägget, så kanske jag borde haft någon som korrekturläste innan jag tryckte på knappen "Publicera Inlägg".
Eller så borde jag inte sätta mig vid tangenterna och göra försök till klyftiga formlueringar när klockan passerat 00.00 på kvällskvisten.
Nåväl, det är dags att förtydliga.

Jag har inte bytt jobb, inte heller har jag bytt stad, som jag i inlägget försökte förklara på ett lite lustigt sätt som kanske inte gick hem när tangenterna skenar iväg.
Det enda jag har gjort är att sluta på ett arbete som ger en säker inkomst, och istället välja ett alternativ som ger osäkerhet, mindre pengar och absolut ingen semester.
Hur jag fick för mig att det nya alternativet skulle var lockande förstår jag inte när jag formulerar det sådär, men va fanken, livet består ju inte bara av semester och fasta löner. Det kommer en tid när man känner att man vill utvecklas. Som fotograf och som människa.
Ja, Ungefär så kort kan man förklara det.
Jag är nu således min egen chef. I staden Malmö. Inte i Stockholm, som det kanske förmodades.
I Stockholm har jag förut varit min egen chef. Men det var för sju år sedan.
Så var det sagt. Igen. Fast kanske på ett lite tydligare sätt.
Eller om man skall säga det ännu tydligare: Frilans i Malmö.
(Fast hade man skrivit det direkt så hade inlägget blivit väldigt kort)

Nu måste jag ladda batterierna.
Imorgon är en lång dag.

Inga kommentarer: