onsdag 10 augusti 2011

Ukraina


Tjejen min och resten av familjen åker till storstaden och jag stannar hemma i min ensamhet i några dagar till eftersom lite arbete kallar på min närvaro.
"Kollar du inte på fotboll?" frågar Åsa, när hon landar i storstaden, och eftersom jag inte gjorde det så slår jag på apparaten, och ser att jag hamnar mitt i slutskedet i den 92:e minuten av en fotbollsmatch med det svenska landslaget.
Det ena laget är blått och det andra är gult och eftersom det är som det är med Ukraina så har man ingen aning om vilka som är vilka.
5 sekunder senare rullar det blå laget in 1-0 och två minuter senare är matchen slutet.
Det räckte med att kolla i två minuter. Jag fick se målet i alla fall.
Sverige var blåa och vann med 1-0.
Med vad har alla de här bilderna med detta att göra?
Inte så mycket egentligen förutom att de är några personer jag fotograferat genom åren och som stavar sin nationalitet Ukraina.
Ibland är det inte helt lätt att se om det är en svensk eller en gul Ukrainan som idrottar, och om man tror att det är lätt att hålla koll, så kan man annars bara fråga herr Joel Marklund hur det gick för honom under kanottävlingarna på OS i Peking. 

Inga kommentarer: